Mitä uusi verkkokirjasto tarjoaa asiakkaille?

Tarkista ensimmäistä kertaa kirjautuessasi että varausten ensisijainen noutopaikka ja muut asetukset ovat oikein.

Uutuuksia on mahdollista seurata uutuushaun avulla. Uutuuksia voi hakea tekemällä haun ilman hakuehtoja ja valitsemalla tämän jälkeen Uutuudet-valikosta haluamansa aikavälin. Uutuushakuun voi tehdä myös muita rajauksia. Haun voi tallentaa oman tilin tallennetuissa hauissa.

Kirjastokorttiin voi liittää myös muita kirjastokortteja, esimerkiksi lapsen tai muun perheenjäsenen kortin. Tämän toiminnon avulla liitetyn kortin tietoja pääsee tarkastelemaan ja muokkaamaan, uusimaan lainoja ja tekemään varauksia. Kortin liittämiseen tarvitsee tietää liitettävän kirjastokortin numero ja sen salanumero.

Lehtien haku ja varaaminen on nopeutunut ja helpottunut. Tarkennetussa haussa voi tehdä rajauksen nimekkeen lisäksi aineistolajilla ja julkaisuvuodella. Hakutuloksista valitaan lehti tai sen vuosikerta ja varaus tehdään tiettyyn lehteen.

Kirjastomaksut pääsee maksamaan verkossa taas pienen tauon jälkeen. Maksun vähimmäismäärä on 0,65 euroa.