Saksankielinen siirtokokoelma Goethe-Institutista

Saksan kieltä ja kulttuuria Suomessa edistävä Goethe-Institutin kirjasto on toimittanut Ouluun siirtokokoelman. Kokeilun tarkoitus on tarjota kieltä sujuvasti osaaville saksaksi ilmestynyttä kirjallisuutta kirjaston oman kokoelman lisäksi. Kokeilu kestää syksyyn saakka.

Saksankieliset kirjat ovat Oulun pääkirjastossa. Kaikki OUTI-kirjastojen asiakkaat voivat niitä lainata ja myös varata noudattavaksi omaan kirjastoonsa. Kirjat löytyvät OUTI-verkkokirjaston aineistohaulla ja niistä on koottu Bücher auf Deutsch -lista.

Toive yhteistyöhön Goethe-Institutin kirjaston kanssa on tullut asiakkaalta.

Goethe-Institutin kirjastolla on myös digitaalinen kirjasto, Die Onleihe. Palvelu sisältää saksankielisiä e-kirjoja, e-äänikirjoja, e-lehtiä ja elokuvia. Palvelun käyttö on ilmaista kaikille vakituisesti Suomessa asuville ja sinne rekisteröidytään omalla sähköpostiosoitteella.