Osallistu kesälukuhaasteeseen

Pohjoinen kesälukuhaaste julkaistaan 15.5. Se koostuu 9 bingoruudusta, jota voi suorittaa itselle sopivalla tavalla. Pohjoinen kesälukuhaaste haastaa aikuisia lukemaan. Myöhemmin julkaistaan lapsille ja nuorille tarkoitettu Kirjakasvio. Lukuhaasteet julkaistaan houkuttelemaan perheitä lukemisen ääreen kesällä. Molemmat haasteet ovat osa myös Oulu lukee -kampanjaa ja Lukuliikettä. Pohjoista kesälukuhaastetta on aikaa suorittaa 1.9.2019 saakka.

Haaste on kaikille avoin, mutta Oulun kaupunginkirjasto haastaa erityisesti seuraavat henkilöt ja organisaatiot tarttumaan kesälukuhaasteeseen ja halutessaan somettamaan siitä:
– oululaisen kansanedustajan Hanna Sarkkisen
– oululaisen politiikon, sivistys- ja kulttuurilautakunnan puheenjohtajan Satu Haapasen
– Ritaharjun monitoimitalon henkilökunnan ja koulun ja päiväkodin lasten vanhemmat
– Kajaanin kirjaston henkilökunnan

#pohjoinenlukuhaaste #kesälukuhaaste #oululukee #lukuliike #vinkkaamo