Kesä saapuu kirjastoihin!

Lukemisen tai muun viihteen perässä ei tarvitse välttämättä suunnata kirjastoon jos mökiltä, rannalta tai vaikka vain omalta pihalta ei malta lähteä. Tarvitset vain kännykän, tabletin tai tietokoneen, toimivan internet-yhteyden sekä kirjastokorttisi numeron ja siihen liitetyn PIN-koodin. Katso sadepäivinä elokuvia ja konserttitallenteita Viddlasta ja Naxos Video Librarysta, selaile terassilla lehtiä PressReaderista ja kuuntele puutarhapuuhissa rentouttavaa musiikkia Naxos Music Library– ja Naxos Music Library Jazz -palveluista. E-kirjat ja e-äänikirjat löytyvät Ellibs– ja OverDrive-palveluista, molemmille on myös oma kätevä sovelluksensa jotka voi ladata sovelluskaupoista. Lisätietoja, lisää palveluita ja ohjeet e-aineistojen käyttöön löytyvät OUTI-verkkokirjaston eKirjasto-sivulta.

Aukioloajat poikkeavat useassa kirjastossa kesällä ja ne kannattaakin tarkistaa OUTI-verkkokirjastosta tai kirjastojen omilta verkkosivuilta.

Omatoimikirjastot palvelevat myös kesäaikaan aamusta iltaan ja viikonloppuisin. Iin Kuivaniemen, Kempeleen Linnakankaan, Kuusamon, Limingan, Lumijoen, Pudasjärven, Utajärven sekä Oulussa Hiukkavaaran, Jäälin, Kastellin, Kaukovainion, Kellon, Maikkulan, Pateniemen, Rajakylän, Ritaharjun, Tuiran, Yli-Iin ja Ylikiimingin kirjastoja voi käyttää omatoimisesti voimassaolevan OUTI-kirjastokortin ja siihen liitetyn PIN-koodin avulla.

Kesällä kokonaan suljettuina ovat:
Tietotori, Kempele: 2.6.–7.8.
Tupoksen kirjasto, Liminka: 17.6.–7.8.
Muhoksen kirjasto: 1.–14.7.
Oulun pääkirjasto: 16.–23.6. (avataan 24.6. klo 12 mennessä)
Aseman kirjasto, Oulu: 1.6.–11.8.
Hiukkavaaran kirjasto, Oulu: 1.7.–4.8.
Kaijonharjun kirjasto, Oulu: 10.–14.6.
Koskelan kirjasto, Oulu: 1.–28.7.
Martinniemen kirjasto, Oulu: 1.–28.7.
Puolivälinkankaan kirjasto, Oulu: 3.6.–11.8.
Haapajoen kirjasto, Raahe: 25.6.–14.7.
Tyrnävän kirjasto: 17.-23.6.
Temmeksen kirjasto, Tyrnävä: 1.-31.7.
Vaalan kirjasto: elokuun loppupuolelta syyskuun loppuun (aika tarkentuu lähempänä)

Kirjastoautojen kesäajotauot:
Raito, Kuusamo: 15.7.–11.8.
Poppaloora, Muhos: 20.6.–28.7.
Akseli, Oulu ja Ii: 17.6.–4.8.
Onneli, Oulu: 1.7.–4.8.
Teuvo, Oulu: 1.–28.7.