OUTI-kirjastojen vanha verkkokirjastoversio suljetaan vuoden lopussa

OUTI-kirjastopalveluiden käytössä ollut vanha Koha-verkkokirjasto suljetaan 31. joulukuuta.  Uusi Finna-verkkokirjasto otettiin verkkokirjastona käyttöön jo tämän vuoden helmikuussa. Ennen vuodenvaihdetta verkkokirjaston käyttäjien kannattaa tarkistaa kumpi versio on tallennettu esimerkiksi selaimien kirjanmerkeissä. Vanha verkkokirjasto on vielä käytössä osoitteessa koha.outikirjastot.fi.

Uusi verkkokirjasto on osoitteessa outi.finna.fi ja siellä onnistuu myös verkkomaksaminen. Suljettavassa Koha-verkkokirjastossa on verkkomaksamista lukuun ottamatta voinut toimia entiseen tapaan. Kirjaston sivustojen käyttäjäseurannan mukaan vanhassa verkkokirjastossa on edelleen tuhansia käyntejä kuussa eli monet kirjaston asiakkaat käyttävät yhä vanhempaa verkkokirjastoversiota. Nyt on aika siirtyä uuden verkkokirjaston palveluiden käyttäjäksi.

Omien kirjalistojen vienti uuteen verkkokirjastoon

Päästäkseen omiin tietoihin uudessa palvelussa kirjaston asiakas tarvitsee kirjastokortin numeron ja PIN-koodin.

Jos kirjalistoja on tallennettuina vanhaan Koha-verkkokirjastoon ja ne halutaan säilyttää, on listat siirrettävä Finnaan vuoden loppuun mennessä. Lista tallennetaan omalle tietokoneelle, mistä sen voi ladata uuteen Finna-verkkokirjastoon. Listojen siirtämistä varten tulee kirjautua sekä vanhaan että uuteen verkkokirjastoon. Ohje löytyy vanhan verkkokirjaston etusivulta.

Kirjasiirtäminen vaihe vaiheelta (pdf).