OUTI-kirjastot ovat kiinni 3.–5.1.2019

OUTI-kirjastojen perhe laajenee, kun Vaalan kirjasto liittyy OUTI-kirjastoihin vuoden 2019 alussa. Kirjastotietokantojen yhdistämisen takia kaikki OUTI-kirjastot ja OUTI-verkkokirjasto ovat kiinni 3.–5. tammikuuta. Myöhässä olevat lainat kannattaa palauttaa tai uusia viimeistään 2. tammikuuta. Myöhästyneistä lainoista peritään myöhästymismaksut myös kiinniolopäiviltä. Kiinnioloaikana kirjastojen käyttö ei ole mahdollista myöskään omatoimisesti ja eivätkä kirjastoautot aja reiteillään. Kiinniolon aikana ei voi lainata, lainoja ei voi uusia, varauksia ei voi noutaa eikä maksuja voi maksaa. Eräpäivämuistutuksia ei myöskään lähde verkkokirjastosta. Eräpäiviä ei tule kiinniolon ajalle.

Palautuksia voi jättää kirjastojen palautusluukkuihin ja ne käsitellään 7. tammikuuta alkaen.

Vaalan kirjasto tuo liittyessään mukanaan OUTI-kirjastoihin oman kokoelmansa kaikkien OUTI-kirjastojen asiakkaiden käyttöön. Kimpan laajentuessa myös kirjastojärjestelmäyhteistyön kustannukset jakaantuvat useamman maksajan kesken. Vaalan kirjaston jälkeen muita liittyviä kirjastoja ei toistaiseksi ole tiedossa.

Maanantaina 7.1. kirjastot palaavat normaaleihin aukioloaikoihinsa.