Kirjametroverkosto laajenee Nuorten kirjametrolla

Oulun kaupunginkirjaston metroverkosto laajenee, kun Kirjametron ja Sarjakuvametron rinnalle avataan Lukuviikon kunniaksi Nuorten kirjametro. Myös se löytyy kirjaston kotisivuilta ja OUTI-verkkokirjastosta. Nuorten kirjametron avaus on osa Oulu lukee -kampanjavuotta.

Nuorten kirjametrossa on kymmenen linjaa: Omien keskellä, Tien päällä, Tuntematon tulevaisuus, Vihreän vetovoima, Kova maailma, Rakasta minua, Taikapiiri, Sateenkaari, Matka ajassa ja Aatteen puolesta. Metrolinjan nimi kertoo, mikä yhdistää sen erilaisia kirjoja. Tiettyä aihetta voi käsitellä monella eri tyylillä, ja toisaalta taas yhdessä kirjassa voidaan käsitellä hyvin monenlaisia aiheita.

Nouse kyytiin haluamaltasi pysäkiltä ja lue kirja. Jatka samalla metrolinjalla tai vaihda toiselle joko risteyksen kautta tai käymällä kirjastossa. Tutustu uutuuskirjoihin tai vanhoja klassikoihin, joita pysäkeillä tulee vastaan. Lue lisää!

#oululukee #nuortenkirjametro #lukuviikko