Joululahja kirjaston asiakkaille – yhteisillä kausikorteilla kulttuuria ja urheilua!

Muualla Suomessa tutuksi tulleet lainattavat kausikortit saapuivat Ouluunkin! Oulun pääkirjastosta voi torstaista 19.12. lähtien lainata urheilu- ja kulttuuritapahtumien kausikortteja. Kausikorttien lainauksessa ovat tässä vaiheessa mukana urheiluseuroista Kärppien naisten liigajoukkue (jääkiekko), AC Oulu (jalkapallo), ONMKY (koripallo) ja OLS (salibandy ja jääpallo). Kulttuuritarjonnan kausikortteja voi lainata Flow Productionsin, Oulu Sinfonian sekä Oulun teatterin esityksiin. Tulevana keväänä mukaan on tulossa myös muita yhteistyökumppaneita.

Kausikorteilla on viikon laina-aika. Kortteja ei voi varata eikä lainaa voi uusia. Myöhästymismaksu on 0,40 €/päivä. Mikäli kortti jää palauttamatta, se mitätöidään, ja asiakkaalta peritään kortin hankintahinta. Kausikorttien saatavuustiedot voi tarkistaa OUTI-verkkokirjastosta.

Kausikortteja voi lainata pääkirjaston 2. kerroksen lainauspalveluista, minne kortit tulee myös palauttaa. Kirjasto ja yhteistyökumppanit toivovat, että kausikortit palautetaan pian käytön jälkeen, jotta mahdollisimman moni kuntalainen pääsee nauttimaan elämyksistä.

Kultakin yhteistyökumppanilta tulee lainattavaksi 1–10 kausikorttia tai vapaalippua. Kirjasto ja yhteistyökumppanit haluavat tällä uudella yhteistyömuodolla edistää yhdenvertaisuutta, osallisuutta ja yhteisöllisyyttä tarjoamalla uusia kokemuksia ja elämyksiä ilman, että niiden hinta nousee kynnyskysymykseksi. Tavoitteena on madaltaa kuntalaisten kynnystä osallistua erilaisiin kulttuuri- ja urheilutapahtumiin.