Uusien e-asiakkaiden rekisteröinti alkaa, myös verkkolomake käytössä

Uusille ja kirjastokortin kadottaneille asiakkaille luodaan väliaikaisia e-asiakastunnuksia Kainuun ja Pohjois-Pohjanmaan kirjastojen e-aineistojen käyttöön. Tunnuksen saa ottamalla yhteyttä omaan kirjastoon joko puhelimitse, sähköpostitse tai täyttämällä verkkolomakkeen OUTI-verkkokirjastossa. E-asiakastunnukset poistetaan poikkeusajan päätyttyä ja kirjaston käyttöä voi tämän jälkeen jatkaa hankkimalla kirjastokortin normaalin käytännön mukaan käymällä kirjastossa.

Kainuun ja Pohjois-Pohjanmaan eKirjastosta löytyy e-kirjojen ja e-äänikirjojen lisäksi e-lehtiä, musiikkia, dokumentteja ja elokuvia. Palveluihin kirjaudutaan kirjastokortin numerolla ja PIN-koodilla.

Jos olemassaolevaan kirjastokorttiin liitettyä PIN-koodia ei ole tai se on kadonnut, uuden saa OUTI-verkkokirjaston kirjautumisikkunassa olevan Unohditko PIN-koodisi -linkin avulla asiakastietoihisi kirjattuun sähköpostiosoitteeseen. Ongelmatilanteessa voit ottaa yhteyttä kirjastosi asiakaspalveluun, yhteystiedot löytyvät kirjastojen verkkosivuilta ja OUTI-verkkokirjastosta.