Kirjasto on kaverisi – esite kirjastokortin ottavalle lapselle hänen omalla äidinkielellään

Onko lapsesi äidinkieli arabia, somali tai kiina? Nyt saat kirjastokortin ottavalle lapselle kirjasen, jossa hauska kirjastokettu kertoo lapselle kirjastosta, kirjoista ja kirjastokortista hänen omalla äidinkielellään. Tunnettu lastenkirjakuvittaja Christel Rönns on tehnyt kuvituksen kirjaseen, joka pohjautuu Oulun kaupunginkirjaston tuottamaan samannimiseen suomenkieliseen versioon. Monikielinen kirjasto käänsi esitteen neljälletoista Suomessa harvinaisemmin puhutulle kielelle. Esitettä on saatavilla suomen lisäksi seuraavilla kielillä: albania, arabia, bengali, dari, kiina, kurdi: kurmanji, kurdi: sorani, nepali, pashto, persia/farsi, somali, thai, turkki ja vietnam. Tervetuloa kirjastoon!

Monikielisen kirjaston sivuilta on myös mahdollista tulostaa esite pdf-muodossa.