PIN-koodin tietoturvaa lisätään

Pääsy kirjaston PIN-tunnistautumista vaativiin palveluihin estyy kuuden (6) peräkkäin väärin syötetyn tunnuksen jälkeen. Näitä palveluita ovat kirjastojen lainausautomaatit, kirjastojen omatoimikirjautuminen, OUTI-verkkokirjasto, kirjaston tarjoamat e-aineistopalvelut sekä Varaamo. Tunnuksen lukittuminen väärin syötettyjen koodien jälkeen suojaa asiakastietoja tietomurroilta.

Jos asiakastietoihisi on tallennettu sähköpostiosoite, voit tilata PIN-koodin vaihtolinkin OUTI-verkkokirjastosta. Tilaaminen on mahdollista Kirjaudu sisään -painikkeen takaa aukeavalla ”Unohditko PIN-koodisi?” -linkillä.

Uuden PIN-koodin saat myös henkilökohtaisesti kirjastosta. Puhelimitse, sähköpostitse tai chat-palvelussa PIN-koodia ei anneta.