PressReaderin etäkir­jau­tuminen on muuttunut

PressReaderiin kirjaudutaan jatkossa aina palvelun omilla sivuilla www.pressreader.com. Ajantasainen linkki löytyy myös OUTI-verkkokirjaston eKirjasto-sivulta. PressReader-palvelu sisältää yli 7000 sanoma- ja aikakauslehteä 120 eri maasta yli 60 kielellä.

Kirjastojen asiakaspäätteillä ja muilla laitteilla sekä kirjastojen langattomissa verkoissa kirjautumista ei vaadita.

Etäkäytössä palveluun kirjaudutaan seuraavaasti:

• Valitse Sign In → Library or Group → hae oma kirjastosi/kimppasi (Joki, Kainet, OUTI tai Sotkamo) → kirjoita kirjastokorttisi numero ja salasana.
  • Voit ohittaa rekisteröitymisen painamalla cancel.
  • Palvelu muistaa kirjautumisen 30 päivän ajan, jonka jälkeen tulee kirjautua uudelleen.
  • Sama kirjautumistapa toimii myös PressReader-sovelluksessa.

Mahdolliset PressReaderiin tehdyt henkilökohtaiset profiilit on käytävä aktivoimassa uudelleen. Aktivointi tehdään näin:

• Kirjaudu normaalisti sisään kuten ennenkin.
  • Mene palvelussa omiin asetuksiinsa.
  • Etsi kirjastosi nimi ja kohta, jossa lukee ”unlink”, paina siitä ja kirjaudu ulos.
  • Kirjaudu sisään uudelleen, olet kirjautuneena Finna-autentikoinnin läpi ja voit käyttää palvelua normaalisti tästä eteenpäin.

Käyttäjätilin uudelleenaktivointi on tehtävä vain kerran, sen jälkeen tili on automaattisesti käytössä seuraavilla kirjautumiskerroilla.