Lumotun puiston salaisuus ja Luettu maa – kirjastojen kesälukukampanjat lapsille ja nuorille

Suomen kirjastot kutsuvat lapsia ja nuoria mukaan kesälukukampanjoiden pariin! Valtakunnalliset lasten ja nuorten lukukampanjat ovat digitaalisia ja ne on saatavilla suomeksi ja ruotsiksi. Täysin ääneen perustuva versio on myös saatavilla Celian sivustolla, linkki löytyy kampanjamateriaaleista. Molemmat kesälukukampanjat sisältävät lukuvinkkejä, kirjalistoja, videoita, haasteita ja tehtäviä. Niistä riittää puuhaa koko kesäksi.

Lukuhaasteet innostavat lapsia ja nuoria kirjojen ja lukemisen pariin pelillisyyden, tehtävien ja haasteiden tekemisen kautta. Digitaaliset kesälukukampanjat aukeavat 1.6.2021 ja ovat auki 31.8.2021 asti. Kesälukukampanjoiden suorittaminen ei vaadi erillistä kirjautumista. Kirjastoissa on saatavilla paperiversiot kampanjoista. Niiden lisäksi kirjastoissa on jaossa myös monikielistä materiaalia, kuten vinkkilistoja. Kysy lisää kirjastosta!

Lumotun puiston salaisuus

Lasten digitaalinen kesälukukampanja on nimeltään Lumotun puiston salaisuus ja siinä suoritetaan erilaisia tehtäviä. Kesälukukampanja löytyy osoitteesta: www.lumotunpuistonsalaisuus.com

Luettu maa

Nuorten digitaalinen kesälukukampanja on nimeltään Luettu maa ja siinä suoritetaan somehaasteita. Kesälukukampanja löytyy osoitteesta: www.luettumaa.com