Muutoksia varausten hallinnassa

Omien varausten hallintaa on päivitetty OUTI-verkkokirjastossa. Voit peruuttaa ja muokata omia varauksiasi kirjautumalla verkkokirjastoon kirjastokortin numerolla ja PIN-koodilla.

Muokkaa-linkin takaa löytyy mahdollisuus vaihtaa varauksen noutopaikkaa ja jäädyttää eli keskeyttää varaus väliaikaisesti.

Jäädyttäminen keskeyttää varaukset väliaikaisesti, jolloin varaaja ei menetä paikkaansa jonossa, mutta varaus ei tule noudettavaksi jäädyttämisen aikana. Varaukset voi jäädyttää esimerkiksi lomamatkan ajaksi. Nyt verkkokirjastossa on mahdollista syöttää päivämäärä, johon asti varaukset pysyvät jäädytettynä.

Varaukset voi peruuttaa eli poistaa kokonaan varauslistan yläpuolella löytyvästä painikevalikosta. Myös useamman varauksen yhtäaikainen muokkaaminen on nyt mahdollista.