Kirjaston retkikunta lähtee valloittamaan digivuorta

Tuntuvatko digiasiat ylitsepääsemättömältä vuorelta? Oulun kaupunginkirjaston Digivuoren valloittajat opastaa verkonkäytön perusasioita etappi kerrallaan.

Digivuoren valloittajien retkikunnan matkassa opitaan käyttämään sähköpostia, tunnistetaan nettihuijauksia, tutustutaan sosiaaliseen mediaan ja opitaan vahvan tunnistautumisen perusteet. Lisäksi harjaannutaan löytämään luotettavaa terveystietoa ja tutustutaan erilaisiin viihdyttäviin ajanviettopalveluihin.

Digivuoren valloittajat on internetissä oleva itseopiskelumateriaali, jonka kautta pääsee käsiksi verkossa toimimisen taitoihin. Kokonaisuus koostuu kuudesta etapista, joissa käydään läpi verkon käytön perusasioita. Vuorella on myös vuohiopas, joka kertoo kuhunkin etappiin liittyvistä vaaratekijöistä. Digivuoren valloittajat on käytettävissä missä ja milloin vain, jos retkikuntalaisella on internetyhteys ja tietokone tai älylaite.

Digivuoren valloittajista on saatavilla myös saavutettava versio, jos interaktiivisessa kuvassa eteneminen on hankalaa tai käytössä on esimerkiksi ruudunlukuohjelma.

Retkikuntaan pääsee mukaan osoitteessa kirjastossatavataan.fi/digivuorenvalloittajat

Henkilö tabletti kädessään.