Kesäaukioloajat tulevat voimaan OUTI-kirjastoissa

Kesäaika voi tuoda OUTI-kirjastojen asiakaspalveluaikoihin muutoksia. Myös juhannus aiheuttaa poikkeuksia kirjastojen aukioloaikoihin 23.–25.6. Tarkista oman kirjastosi kesän aukioloajat poikkeuksineen paikan päältä omasta kirjastostasi, kirjaston verkkosivuilta tai OUTI-verkkokirjastosta.

Monessa kunnassa ja kaupungissa on mahdollista käyttää kirjastoa myös omatoimisesti ja jotkut kirjastoista voivat olla kesän aikana auki vain omatoimikäytössä. Omatoimiaikoina kirjastoon pääsee kirjastokortilla ja siihen liitetyllä PIN-koodilla ja käytössä ovat kokoelman lisäksi lainaus- ja palautusautomaatit sekä asiakaspäätteet.

Kaikki OUTI-kirjastot ovat suljettuna tiistaina 7.6. kirjastojärjestelmän versiopäivityksen vuoksi, myöskään omatoimikäyttö ei ole mahdollista. Kirjautumista vaativat verkkopalvelut ja e-aineistot Pohjoisen eKirjastossa eivät ole käytössä päivityksen aikana. Kirjastot avataan keskiviikkona 8.6. klo 12. Lainojen eräpäivät ja varausten viimeiset noutopäivät siirretään kiinnioloajan yli.