Etkö saa kirjastosta sähköpostiin tilaamiasi noutoilmoituksia tai eräpäivämuistutuksia?

Tarkista ensin OUTI-verkkokirjaston asiakastiedoistasi, että viestiasetukset ovat kunnossa ja sähköpostisi on kirjoitettu oikein. Yhdenkin merkin virhe osoitteessa aiheuttaa sen, ettei posti kulje perille. Tarkista myös, että sähköpostilaatikkosi ei ole täynnä ja että kirjaston lähettämät viestit eivät mene roskapostilaatikkoon.

Sähköpostiosoitteen tarjoajalla voi olla myös niin tiukat turvallisuusehdot, että kirjaston automaattiset sähköpostiviestit eivät aina niitä läpäise. Näin voi käydä esimerkiksi valtion virastojen osoitteiden ja Gmail-osoitteiden kohdalla.

Kirjastot pyrkivät omasta puolestaan huolehtimaan, että sähköpostit lähtevät ja kulkevat perille asiakkaalle asti. Kirjastossa myös varmistetaan, että viestit ovat lähteneet OUTI-verkkokirjastosta normaalisti.

OUTI-kirjastojen käyttösääntöjen mukaan ongelmat viestien kulussa eivät poista asiakkaan vastuuta lainoista ja varauksista. Omat lainat ja varaukset voi tarkistaa OUTI-verkkokirjastosta omista tiedoista sekä kirjastojen asiakaspalvelussa. Joissain kirjastoissa omat lainat näkee myös lainausautomaatilla. Asioidessasi kirjastossa tarvitset kirjastokorttisi, automaateilla myös PIN-koodin.