Hei, voiko myöhästymismaksut maksaa käteisellä Oulun tai Vaalan kirjastossa ja voiko sen suorittaa joku muu kuin lainaaja itse?

Kiitos viestistänne. Käteismaksu käy ainakin Oulun pääkirjastossa, tarvittaessa voi kysyä Vaalan kirjastosta suoraan kirjasto@vaala.fi tai p. 040 197 5934. Lainata ei voi ennen maksujen maksamista, mutta ne voi maksaa sitten kun seuraavan kerran asioi Vaalan tai Oulun kirjastossa henkilökunnan paikalla ollessa. Toisen henkilön puolesta voi maksaa kirjastomaksuja, mutta se edellyttää kirjastokorttia (sen asiakkaan jonka maksuja maksetaan) ja valtakirjan käyttöä. Valtakirja on kertaluonteinen ja siitä on käytävä ilmi päivämäärä sekä minkä kirjastoasian hoitamista varten se on laadittu. Kirjastossa asioidessa valtakirjaa käyttävän on varauduttava todistamaan henkilöllisyytensä. Valmis lomakepohja valtakirjalle löytyy OUTI-verkkokirjastosta (outi.finna.fi). Valtakirja voi olla myös vapaamuotoinen. Maksut voi kätevästi maksaa verkkomaksuna suoraan verkkokirjastosta, ohjeet löytyvät täältä: https://outi.finna.fi/Content/verkkokirjasto.