Kehitä kirjastoa -sivu kerää yhteen kirjastojen osallistamiskanavia

Haluatko antaa palautetta tai olla mukana kehittämässä kirjastosi palveluita?

OUTI-verkkokirjastoon on avattu uusi Kehitä kirjastoa -sivu. Sivulle kootaan OUTI-kirjastoverkon alueen kirjastojen ajankohtaisia asiakaskyselyitä ja uutisia asiakkaiden osallistamiseen, kyselyiden tuloksiin ja niiden hyödyntämiseen liittyen. Sivulta löytyy myös verkkokirjaston kautta kirjastojen palveluja koskevaa palautetta kysymyksineen ja vastauksineen.

Kehitä kirjastoa -sivu suunniteltiin Oulun ja Rovaniemen kirjastojen asiakaskyselyistä saadun palautteen pohjalta ja pilotoitiin OUTI-verkkokirjastossa kesä-heinäkuussa 2022. Pilottisivulla olleeseen kyselyyn sivun käytettävyydestä tuli yhteensä 208 vastausta, joiden kautta sivun lopullinen versio muokattiin. Kehitä kirjastoa sivu on suunniteltu ja toteutettu Rovaniemen ja Oulun kaupunginkirjastojen yhteishankkeessa ”Kehitä kirjastoa – Pohjois-Suomen virtuaalinen osallistamisalusta asiakkaille” (VM).