Äänikirjojen haku helpottuu OUTI-verkkokirjastossa

Löydät äänikirjat jatkossa helpommin OUTI-verkkokirjastosta. Äänikirjoille on lisätty oma aineistotyyppinsä kirjojen alle, ennen ne olivat äänitteiden alla.

OUTI-verkkokirjastosta voi etsiä erikseen cd-äänikirjat, kasettiäänikirjat ja muut äänikirjat, sekä Celia-äänikirjat eli Daisy-äänikirjat, jotka on tarkoitettu heille, joille tavallisen kirjan lukeminen on jostain syystä vaikeaa. Lisätietoa Celia-äänikirjoista Celian sivuilla. Haun rajaus löytyy tietokoneella hakusivun vasemmasta reunasta ja mobiililaitteella sivun alusta kohdasta ”Rajaa hakua”.

Pohjoisen eKirjaston äänikirjat voi kuunnella Ellibs- ja OverDrive-palveluista. eKirjaston palveluiden äänikirjat eivät näy OUTI-verkkokirjaston valikoimissa tai hakutuloksissa. Ellibsissä on suomenkielinen kirjallisuus ja OverDrivessa pääosin englanninkielistä kirjallisuutta, poikkeuksena Harry Potter -sarja, joka löytyy OverDrivesta suomeksi Vesa Vierikon lukemana.

Pohjoisen eKirjasto

Ohjeet Pohjoisen eKirjaston käyttöön

Jos olet tehnyt äänikirjoja varten uutuusvahdin ja rajannut sen vanhaan aineistotyyppiin ”CD-puhe”, uutuusvahti ei enää toimi. Voit tehdä uuden uutuusvahdin samalla hakutermillä, mutta rajata sen uuteen Äänikirja-aineistotyyppiin. Näin saat jatkossakin ilmoitukset uusista äänikirjoista.