Tarinasaalis on upea esimerkki kirjastojen välisestä yhteistyöstä

Useat isot kirjastot järjestävät alkuvuodesta katsauksia edellisenä vuonna ilmestyneeseen kirjallisuuteen, musiikkiin ja peleihin. Oulussa tammikuussa järjestettävä Kirjasaari on tällainen tapahtuma. Seinäjoen kaupunginkirjastolla on erityistehtävä edistää lasten ja nuorten lukemista, joten he kokosivat yhteen lasten ja nuorten aineistoja esittelevät Suomen kirjastot, mukaan lukien Oulun kaupunginkirjaston. Yhteistyössä syntyi Tarinasaalis-paketti, jossa kirjastojen työntekijät esittelevät valitsemiaan parhaita vuonna 2022 ilmestyneitä lasten- ja nuortenkirjoja. Mukana ovat myös pelit ja lastenmusiikki, bonuksena englanninkielinen vinkkaus ukrainankielisistä lastenkirjoista. Videot ovat tekstitettyjä ja kaikkien käytössä. Grafiikan on suunnitellut kuvittaja Kati Vuorento.

Mitä teemoja käsiteltiin kuvakirjoissa? Millaisia sarjakuvia ja selkokirjoja ilmestyi? Tarinasaalis-paketin löydät Kirjastokaistalta: Kirjaston vinkkarit esittelevät vuoden 2022 lasten ja nuorten aineistoja – Kirjastokaista

Muista myös Oulun Kirjasaari: lasten- ja nuortenkirjojen ohella esittelimme myös aikuisten aineistoa, kirjallisuutta, musiikkia ja pelejä vuodelta 2022. Kirjailijavieraina olivat Vuokko Hurme ja Elina Pitkäkangas. Videot on tekstitetty ja katsottavissa kirjaston YouTube-kanavalla:
Kirjasaari aikuiset – YouTube
Kirjasaari nuoret – YouTube