Myöhästyneiden lainojen palautuskehotukset lähetetään sähköpostiin 1.9.2018 alkaen

Tarkista kirjaston asiakastietoihisi tallennetun sähköpostin ajantasaisuus verkkokirjastossa tai kirjaston asiakaspalvelussa. 1.9. alkaen myöhässä olevista lainoista lähetetään palautuskehotus sähköpostiin, jos se on tallennettu asiakastietoihin. Jos sähköpostia ei ole tallennettu, ”karhukirje” kulkee postitse paperikirjeenä.

Palautuskehotus kulkee sähköpostilla nopeasti, eikä myöhästymismaksuja ehdi kertyä. Palautuskehotuksen hinta (1 €) ei muutu.

Jos et käytä sähköpostia, palautuskehotus lähetetään edelleen kirjeenä.

Sähköpostiin voi halutessaan tilata myös muistutuksen lähestyvästä eräpäivästä, ilmoituksen eräpäivästä, varauksen noutoilmoituksen sekä lainaus- ja palautuskuitit. Tilaa ilmoituksia OUTI-verkkokirjastosta Omat tiedot -sivulta tai kirjastojen asiakaspalvelusta.