Vaalan kirjaston ilmanvaihtoremontti vaikuttaa kirjaston palveluihin ja aukioloaikoihin 17.8.–26.9.2023

Vaalan kirjaston tilat ovat suljettuna 17.8. alkaen. Palvelupiste toimii suppeilla aukioloajoilla väistötiloissa.

Ehdit vielä ennakoida sulkua 16.8. asti. Vaalan kirjaston aineisto ei ole käytettävissä raikastamisprojektin aikana, käy siis ennen sitä  lainaamassa tai varaamassa aineistoja, joita haluat käyttöösi tuona aikana. Projektin aikana OUTI-kirjastojen aineistot ovat varattavissa ja käytettävissä, joten varattua aineistoa voi lainata.

Raikastamisprojektissa remontoidaan kirjaston tilojen ilmanvaihtojärjestelmä.

Sulun aikana on käytettävissä lainaus- ja palautusautomaatti, joka toimii omatoimikirjastona remontin ajan, ja on käytettävissä normaalilla paikallaan. Lisäksi väistötiloissa toimii suppeilla aukioloajoilla pieni väistökirjasto ja palvelupiste. Väistötiloina toimii pieni kontti (6×3 metriä). Väistökirjastossa voit käydä lukemassa päivän sanomalehdet sekä hoitaa kirjastokorttiin ja PIN-koodeihin liittyviä asioita. Lisäksi palautettua ja lainattavaa aineistoa on mahdollisuuksien mukaan saatavilla.

Väistötilojen aukioloajat:
ma-pe 10-14.00.

Lasten- ja nuortenkirjasto siirtyy projektin ajaksi Vaalan nuorisotiloihin (Vaalantie 21). Aukioloajat ja muut lisätiedot lasten- ja nuorten kirjastoon liittyen tiedotetaan myöhemmin.

Kirjaston raikastamisprojektin aikana lainat eivät eräänny (14.8.–1.10.), eikä niistä tule maksuja. Lainat erääntyvät jälleen 2.10. alkaen.

Mahdollisista muutoksista tai muusta ajankohtaisesta pyritään tiedottamaan mahdollisimman aktiivisesti kunnan ja kirjaston tileillä, lisäksi ajankohtaisen tiedon saa aina palvelupisteeltä aukioloaikojen puitteissa.