Uutta OUTI-verkkokirjastossa syyskuussa

OUTI-kirjastojen henkilökunta on jälleen kerännyt uusia vinkkilistoja eri aiheista OUTI-verkkokirjastoon. Listoja käydään tutkimassa kymmeniä, joitain jopa satoja kertoja kuukaudessa.

Musiikki-sivu on julkaistu syksyn kunniaksi. Sivulta löytyy musiikkivinkkien lisäksi muun muassa musiikkiaiheisia verkkopalveluita, tietoa Musaoppaasta sekä Kirjastot.fi:n tarjoamia musiikkipalveluita. Myös muita sivuja eri aiheista ollaan suunnittelemassa ja rakentamassa.

Oulun koulukirjastojen kokoelmat liitettiin osaksi OUTI-kirjastojen tietokantaa syyskuussa ja ne näkyvät myös hakutuloksissa. Oulun koulukirjastolla on toimipisteitä 69 ja kokoelmissa on reilu 200 000 nidettä. Koulukirjastojen kirjoja voivat lainata vain koulujen oppilaat, eikä niitä voi varata noudettaviksi muihin kirjastoihin. Koulukirjaston lainat pitää palauttaa koulukirjastoon. Oulun koulukirjastosta lainatut teokset näkyvät OUTI-verkkokirjastossa omissa lainoissa ja ne voi uusia OUTI-kirjastojen käyttösääntöjen mukaisesti viisi kertaa. OUTI-kirjastokortti toimii Oulun koulukirjastoissa saman tien, kun kortin on saanut jostain OUTI-kirjastosta. Koulukirjastoissa ei tehdä kirjastokortteja, muuteta virheellisiä yhteystietoja tai oteta maksuja vastaan. Ota yhteys lähimpään OUTI-kirjastoon näissä asioissa.